Regional Forum for the Future Agriculture seminaari järjestettiin Helsingissä 13.6.2018

FFA Helsinki save the date v3

Regional Forum for the Future Agriculture järjestettiin 13.6.2018 Ritarihuoneella Helsingissä.

Maanomistajain Liitto järjesti yhdessä ELO:n (European Landowners’ Organization) kanssa korkeatasoisen maa- ja metsätalouden mahdollisuuksiin keskittyvän seminaarin.

Teemoina olivat ruoka, ilmasto ja luonnonvarojen kestävä käyttöPääpuhujana toimi maatalousministeri Jari Leppä.

Lue lisää CountrySide -lehdestä! (englanniksi)

CountrySide FFA Suomi -artikkeli (pdf)

CountrySide (Lehti kokonaisuudessaan)(pdf)

P1070571

Maanomistajain Liiton puheenjohtaja Henrik Creutz  toivotti tervetulleeksi Maatalouden tulevaisuusfoorumin osallistujat.

P1070582

Thierry de l’Escaille ELO:n pääsihteeri esitteli FFA:ta ja ELO:ta.

P1070593

Maatalousministeri Jari Leppä puhui ruoantuotannon tärkeydestä Maatalouden tulevaisuusfoorumilla.

P1070621

Ensimmäisen paneelin aiheena oli “Kansainvälinen elintarviketurva ja ilmastonmuutos- Miksi tai miten tuottaa kansainvälisiin tarpeisiin? Panelisteinä toimivat Daviv Viner (FIEnvSc; Principal Advisor for climate change for Mott MacDonald; Friends of the Countryside kunniajäsen), Mikhail Orlov (Puheenjohtaja, Ambika Group, Venäjä), Xavier Leprince (Head Business Sustanability EAME, Syngenta) ja moderaattorina Max Schulman (maanviljelijä, Chair of the European Arable Sector, COPA, COGECA)

Kuvasssa vasemmalta: Max Schulman, David Viner, Mikhail Orlov ja Xavier Leprince.

P1070668

Markus Eerolan (Maanviljelijä, Knehtilä tila) puheenaiheena oli “Ekologisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävämpi tuotanto”.
P1070682

Toisessa paneelissa käsiteltiin CAP:in ja EU:n uusia haasteita. Panelisteina toimivat Prof. Allan Buckwell (RISE säätiö), Valeriu Steriu (maatalousvaliokunnan jäsen, Romanian parlamentti) ja Maximillian Henning (Itävallan suurlähettiläs). Moderaattorina toimi Thierry de l’Escaille ELO:n pääsihteeri.

Kuvassa vasemmalta: Allan Buckwell, Thierry de l’Escaille, Valeriu Steriu ja Maximillian Henning.

P1070727

Kolmannesssa paneelissa aiheena oli “Luonnonvarojen kestävä käyttö (kilpailukyky, ympäristönsuojelu sekä metsätalous)”. Panelisteina toimivat Robert Flies (EU:n ympäristöosaston johtajan entinen neuvonantaja), Ilkka Herlin (Baltic Sea Action Group hallituksen jäsen), Fredrik von Limburg Stirum (Koskis Gård) ja Jurgen Tack (Johtaja, Landelijk Vlaanderen). Moderaattorina toimi Pentti Törmä (Käytännön Maamiehen päätoimittaja)

Kuvassa vasemmalta: Pentti Törmä, Jurgen Tack, Fredrik von Limburg Stirum, Ilkka Herlin ja Robert Flies.

P1070773

Allan Buckwell, Jurgen Tack ja Algis Gaizutis keskustelevat seminaarin annista.

Kuvat©Yann Lefebvre

FFA Helsinki save the date v3