Maanomistajain Liiton syyskokous päätti

KOkous1

Avointen ovien päivä 26.5.2018

Maanomistajain Liitolla ja rakennushistoriallisella jaoksella on edessä vilkas toiminnan vuosi. Ensi vuoden tärkein tapahtuma tulee olemaan lauantaina 26.5.2018 pidettävä avointen ovien päivä.

Tapahtuma on valtakunnallinen ja osa Euroopan laajuista kulttuuriperinnön teemavuotta. Kaikki liiton jäsenet kutsutaan mukaan avaamaan ovensa ja esittelemään tilaansa tai taloaan.

Lisätietoja ja tarkempia ohjeita on luvassa alkuvuodesta, mutta päivä kannattaa jo nyt panna muistiin ja aloittaa ideointi. Lue lisää!

Henkilövalintoja

Kokouksen puheenjohtajana toimi Eine Rosenberg-Riihimäki. Liiton hallituksen erovuoroisista jäsenistä Henrik Creutz ja Sebastian Sohlberg valittiin uudelle kolmivuotiskaudelle. Janne Sankelo ei ollut enää käytettävissä, ja hänen tilalleen valittiin yksimielisesti kansanedustaja Markku Eestilä Iisalmesta.

Peter Storsjö pyysi eroa muiden aikaa vievien luottamustehtävien vuoksi. Hänen jäljellä olevaksi kaudekseen valittiin Kaj af Enehjelm Riihimäeltä.

Hallitus valitsee puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan keskuudestaan järjestäytymiskokouksessa. Muut hallituksen jäsenet ovat Thomas Frankenhaeuser, Juha Pylväs ja Eine Rosenberg-Riihimäki.

Rakennushistoriallisen jaoksen hallitus valittiin muuten entisessä kokoonpanossa, mutta Peter Storsjön tilalle tuli Kaj af Enehjelm. Muut jäsenet ovat Thomas Frankenhaeuser, Henrik Creutz, Hannele Helkama-Rågård, Harri Männistö ja Ulla Tillander-Godenhielm. Puheenjohtajisto valitaan samoin kuin liiton hallituksessa.

Jäsenmaksu ennallaan, nuoria tuetaan

Jäsenmaksu säilyy ennallaan, eli se on 125 euroa vuodessa. Nuorten maanomistajien toimintaan on saatu tukea, jota käytetään erityisesti kansainväliseen toimintaan.

Muutenkin nuorten aktiivisuuden lisääminen on tulevan vuoden painopistealueita.

Kaj

“Olen Kaj af Enehjelm 53-vuotias kauppatieteiden maisteri. Olen isännöinyt Riihiviidan kartanoa Riihimäellä vuodesta 1998. Työuraani olen jakanut maatalouden ja rahoitusalan kesken. Vuodesta 2010 lähtien olen toiminut päätoimisena viljelijänä.
Riihiviidan kartanossa on n. 190 hehtaaria peltoa ja n. 140 hehtaaria metsää. Kasvinviljely koostuu tällä hetkellä ohrasta, vehnästä ja kaurasta, jotka kaikki ovat siemenviljelyksessä.
Olen naimisissa ja minulla on 1 tytär. Harrastuksiini kuuluu urheilu, ennen kaikkea tennis, ja mm metsästys.”

Eestila_Markku

“Olen Markku Eestilä 61-vuotias, erityisopettaja Suvin aviomies ja kolmen lapsen isä. Ennen kuin tulin vuonna 2011 valituksi eduskuntaan toimin pitkään eläinlääkärin ihmisläheisessä ammatissa. Ehkäpä juuri siitä syystä arvomaailmani on rakentunut suvaitsevaiseksi, käytännönläheiseksi ja kaikkea työtä kunnioittavaksi.
Kotini on Iisalmessa, jossa olen ollut kaupunginvaltuutettuna vuodesta 1996. Olen myös mm. Savon Voima Oyj:n hallituksen jäsen. Harrastuksia on aktiivinen liikunta, esimerkiksi hiihto ja rullaluistelu, sekä hevosurheilu, kalastus ja metsästys.”

Comments are closed.